Mutiara kata

"Gunakanlah 5 perkara sebelum datang 5 perkara iaitu masa muda sebelum tua,sihat sebelum sakit,kaya sebelum miskin,lapang sebelum sempit dan hidup sebelum mati" (Hadis Riwayat Al-Hakim & Al-Baihaqi)

My Teaching Goal


Saya bersyukur ke hadrat Ilahi kerana berpeluang menjadi seorang pendidik. Sebagai seorang pendidik saya percaya bahawa semua pelajar mempunyai hak dan peluang masing-masing tanpa mengira bangsa, etnik, status sosio-ekonomi, dan latar belakang agama. Matlamat saya sebagai seorang pendidik ialah:

1)      Melengkapakan diri saya dengan pelbagai ilmu dan kemahiran terutamanya pedagogi dan teknologi pendidikan. Senantiasa memperbaiki dan meningkatkan diri sendiri.

2)      Mendidik anak bangsa menjadi manusia berguna kepada agama, bangsa dan negara. Di samping itu, dapat meningkatkan taraf hidup dan kemampuan diri pelajar itu sendiri.

3)      Saya berharap pelajar-pelajar saya bukan sahaja tinggi dalam ilmu pengetahuan tetapi mampu mempraktikkan ilmu tersebut dalam kehidupan seharian seterusnya dapat membantu diri, keluarga dan masyarakat.

4)      Saya juga mengharapkan pengajaran dan pembelajaran yang disampaikan senantiasa menyeronokkan dan bermakna bagi pelajar saya. Aktiviti yang dijalankan adalah berpusatkan pelajar selain itu dapat memupuk sifat kendiri serta mengeratkan perhubungan di antara kaum di kalangan pelajar tanpa mengenal warna kulit, dan agama.

5)      Membantu rakan-rakan seperjuang dalam meningkatkan mutu kerja serta kerjaya. Menjalankan lain-lain usaha untuk mempertingkatkan budaya ilmu di kalangan pelajar, rakan dan persekitaran.

Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment